عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 29 ارديبهشت 1399
بازدید : 73
نویسنده : زینالی

 بهاهمانطور که گفته شد اعتبار قضیه محکوم بها یا همان اعتبار محکوم به، نسبت به احکام قطعی جریان دارد قطعیت یک حکم را مرجع رسیدگی کننده به اعتراض محکوم علیه تعیین می‌نماید و نظر دادگاه صادرکننده حکم حتی اگر زمان حکم تصریح نموده باشد که حکم مورد نظر قطعی است و یا قطعی نیست اعتباری ندارد. بنابراین اگر دادگاهی حکم صادره خود را قابل تجدیدنظر بداند و این موضوع را در انتهای رای تصریح کند ولی دادگاه تجدید نظر آن را  قطعی بداند، مطابق با نظر دادگاه تجدیدنظر چنین حکمی قطعی می باشد.

 


تاریخ : یک شنبه 28 ارديبهشت 1399
بازدید : 68
نویسنده : زینالی
مفهوم فرزند خواندگی
هر زن و شوهر مقیم ایران در صورت توافق با یکدیگر می توانند سرپرستی طفلی صغیر را بر عهده بگیرند؛ مشروط بر آنکه منافع مادی و معنوی طفل را تامین کنند
شرایط زوجین برای فرزندخواندگی
پنج سال تمام از تاریخ ازدواج آن ها گذشته و آن ها در این مدت صاحب فرزندی نشده باشند.
سن یکی از آن ها حداقل ۳۰ سال تمام باشد.
. زوجین سابقه محکومیت کیفری موثر نداشته باشند.


تاریخ : شنبه 27 ارديبهشت 1399
بازدید : 57
نویسنده : زینالی

تفاوت کفالت مطلق و موقت چیست؟

عقد کفالت یکی از عقود معین است که نوعی تعهد به نفع ثالث است و برای احضار شخص ثالثی این عقد، منعقد می شود.  تعهد فرد به احضار مکفول عنه (شخصی که باید حاضر کند) در واقع تعهد به نتیجه است. طبق ماده ۷۳۴ قانون مدنی؛ کفالت عقدی است که به موجب آن احد طرفین در مقابل طرف دیگر احضار شخص ثالثی را تعهد می کند.

 

 


تاریخ : پنج شنبه 25 ارديبهشت 1399
بازدید : 50
نویسنده : زینالی

خلع ید به لحاظ حقوقی، نام دعوایی است که مالک یک مال غیرمنقول (خانه، مغازه، زمین) به طرفیت متصرف غیرقانونی مال خود اقامه می‌کند و از دادگاه (امروزه شورای حل اختلاف) می‌خواهد به روند تصرف غیرمجاز متصرف پایان بخشیده و ملک وی را از تصرف او خارج کرده و تحویل او بدهند.

 


تاریخ : چهار شنبه 24 ارديبهشت 1399
بازدید : 49
نویسنده : زینالی

تعریف خیار حیوان و نکته های آن

ماده ۳۹۸ قانون مدنی در خصوص خیار حیوان مقرر می دارد: “اگر مبیع، حیوان باشد مشتری تا سه روز از این عقد اختیار فسخ معامله را دارد”ایکون خیار حیوان

خیارحیوان، اختیاری برای فسخ معامله است که در صورتی محقق می‌گردد که مبیع، یعنی مورد معامله، حیوان باشد که در این صورت کسی که صاحب حیوان شده است می‌تواند تا سه روز از تاریخ عقد، معامله را فسخ نماید. خیارحیوان در فرضی محقق می گردد که مورد معامله از نوع عین معین باشد یعنی حیوانی به صورت مشخص و معین مورد معامله قرار گیرد بنابراین در صورتی که حیوان به صورت کلی فروخته می شود خیارحیوان وجود نخواهد داشت.

 



:: برچسب‌ها: وکیل , دادگستری , خیار , شب قدر , مطالب حقوقی طلاق , ازدواج , صیغه , عقد , نکاح , ,
تاریخ : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399
بازدید : 46
نویسنده : زینالی

مزاحمت‌های تلفنی به صور گوناگون صورت می‌گیرد؛

1.سوت کشیدن، سکوت و سپس فوت کردن در گوشی بدون وقفه.

2.فحاشی و حرفای رکیک نثار مخاطب کردن و گاه خبرهای کذب و غیر واقعی به مخاطب دادن و تهمت های ناروا زدن که ممکن است عواقب وخیمی دربر داشته باشد.

3.دادن خبرهای کذب و تکان دهنده که بعضا باعث شوک آنی یا سنکوپ شدن آرامش خانواده ها را بر هم مخی زند، غوغا برپا میکند و عزا و ماتم ایجاد می‌کند.

 


تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399
بازدید : 44
نویسنده : زینالی

دلائل طلاق عاطفی

طلاق عاطفی دلایل مختلفی دارد که تعدادی از مهمترین های آن را در این مطلب گنجانده ایم:

ناهماهنگی همسران باهم: از مهمترین عوامل طلاق عاطفی، ناهماهنگ بودن همسران است که دلایل مختلفی دارد. ناهماهنگی همسران گاه به قبل از ازدواج و انتخاب نادرست شریک زندگی مربوط و گاهی نیز به زمان پس از ازدواج و رابطه ی نادرست همسران باز می گردد.

 


تاریخ : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399
بازدید : 39
نویسنده : زینالی

مطابق ماده‌ 1011 قانون مدنی:

 

غایب مفقودالاثر به كسی گفته میشود كه از غیبت او مدت نسبتاً زیادی گذشته باشد و از او به هیچ وجه خبری به دست نیاید.

غایب مفقود الاثر دارای وضع خاص حقوقی است که آثاری برای آن در قانون تعیین شده است.

 برای غایب مفقود الاثر چهار مرحله پیش بینی شده است:

الف) حفظ مال و اموال غایب مفقود الاثر قبل از تعیین امین

ب) تعیین امین برای اداره مال و اموال غایب مفقود الاثر

 


تاریخ : شنبه 20 ارديبهشت 1399
بازدید : 52
نویسنده : زینالی

گواهی پایان کار ساختمان چیست؟

همانطور که پیش از این نیز بیان کردیم گواهی پایان کار ساختمان، مدرکی است که بعد از پایان رسیدن فرایند ساخت و ساز با توجه به شناسنامه قبلی ملک صادر می شود و با صدور آن مشخص می شود که این ملک مورد تایید شهرداری و سایر سازمانهای ذیربط از جمله مسکن و شهرسازی، می باشد، اصول لازم و مقررات مربوطه فنی و مقررات شهرداری رعایت گردیده است و تمامی عوارض و مالیات های مربوط به آن پرداخت شده است. شهرداری مأموران و کارشناسان فنی دارد تا به امر بازدید ساختمان بپردازند و احراز نمایند که ساختمان ساخته شده مطابق با نقشه تصویب شده احداث شده است و اینکه مقررات قانونی مربوط به ساختمان سازی رعایت گردیده است و بعد از بررسی و تایید این ماموران و کارشناسان است که گواهی پایان کار به سازنده یا مالک تحویل داده میشود.

اخذ گواهی پایان کار

چرا می‌گوییم اخذ گواهی پایان کار مهم است؟

گرفتن پایان کار در پایان عملیات احداث ساختمان الزامی می باشد با اخذ این گواهی است که شخص اختیاراتی را در خصوص ساختمان ساخته شده کسب می نماید در این قسمت بیان می‌کنیم که چرا الزاماً باید این گواهی اخذ گردد.

 


تاریخ : پنج شنبه 18 ارديبهشت 1399
بازدید : 40
نویسنده : زینالی

هرچند برگزاری به موقع آزمون‌های سراسری برایمان مهم است، اما سلامتی فرزندانمان قطعا مهم‌تراست. لذا تلاش می‌کنیم با رعایت اصول و به دور از غوغاسالاری سودجویان، بهترین تاریخ ممکن از لحاظ رعایت سطح ایمنی برای حفاظت از داوطلبان را اعلام کنیم. خداوند نگهدار عزیزان برومندمان باد.

وزیر بهداشت چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه نیز در مصاحبه‌ای گفته بود: بسیاری در مورد برگزاری کنکور در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری سوال داشتند اما امروز و فردا با همکارانمان برآورد می‌کنیم که در درست‌ترین زمان که کمترین آسیب را به فرزندان ایران وارد کند، برگزار کنیم. گرچه ممکن است تاخیر در برگزاری کنکور، باعث ایجاد اضطراب شود اما تاخیر را اگر به قیمت تامین سلامتی آیندگان کشور باشد را با جان و دل می‌پذیریم.

گفتنی‌ست تاریخ آزمون دکتری ۹۹ روز ۹ خرداد و تاریخ آزمون کارشناسی‌ارشد ۲۲ و ۲۳ خرداد تعیین شده است.

به نظر می‌رسد ستاد مبارزه با کرونا در هفته جاری درباره زمان آزمون‌های سراسری تصمیم‌گیری کند.

 


به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر وکالت (بنیاد بین المللی حقوقی سنا) و آدرس lawsena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 6
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 5856
تعداد مطالب : 273
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com