عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 21 خرداد 1399
بازدید : 120
نویسنده : زینالی

دوربین مداربسته غیر مجاز؛ مجازات نصب دوربین مداربسته غیرمجاز

نصب دوربین مدار بسته، در چه صورتی مجاز و در چه صورتی غیرمجاز خواهد بود؟

گاهی اوقات ممکن شخصی با توجه به یکسری از شرایط نیاز به نصب دوربین­ در مکان ­هایی پیدا کند؛ بنابراین با توجه به آن مکانی که قرار است دوربین در آنجا نصب شود، ممکن است این نصب کردن مجاز یا غیرمجاز باشد. مثلاً نصب دوربین در مکان ­هایی که جنبه عمومی دارند باید با مجوز باشد، ولی اگر مکانی، ملک خصوصی فرد باشد نیازی به گرفتن مجوز ندارد. همچنین برخی مکان­ها با توجه به شرایطی که دارند هرگز به کسی اجازه نصب دوربین داده نخواهد شد؛ مثلاً استخرها، تالارهای عروسی و… بنابریان در صورت نصب دوربین، این عمل جرم بوده و با فرد مجرم به شدت برخورد خواهد شد، همچنین در صورتی که محتوای دوربین نیز پخش شده باشد، أشد مجازات را برای فرد درنظر خواهند گرفت.


تاریخ : سه شنبه 20 خرداد 1399
بازدید : 107
نویسنده : زینالی

شرح وقوع قتل همسر اول ناصر محمد خانی

شاید افرادی که از آن خیابان و درآن زمان گذر می‌کردند، قاتل واقعی را قبل یا پس از ارتکاب قتل مشاهده کرده و از کنار وی عبور کرده باشند اما بزرگترین خلاء این پرونده نبودن شاهدی قابل اطمینان بود که به عنوان مبنای رأی در نظر گرفته شود. به این دلیل رسیدگی به این موضوع حدوداً ۱۰ سال به طول انجامید و بیش از ۲۷ قاضی و چندین کارمند نسبت به ان اظهار نظر نمودند. به عقیده برخی این پرونده به عنوان برجسته‌ترین پرونده کیفری-جنایی در دهه ۸۰ در نظر گرفته می‌شود.

در تاریخ مذکور، ساعت ۱۴ پسران محمدخانی پس از تعطیلی از مدرسه و بازگشت به خانه با صحنه‌ای مواجه شدند که ان روز را به عنوان بدترین روز در زندگیشان بدل ساخت. پسران محمدخانی پس از آنکه چندین بار زنگ خانه را به صدا در آوردند و در نهایت با کلید خود وارد منزل شدند و جسد لاله سحرخیزان را دقیقاً در برابر اتاق خواب یافتند. پسران محمدخانی جسد مادرشان را در حالی که ضربات متعدد چاقو را متحمل شده بود غرق در خون دیدند.

 


تاریخ : دو شنبه 19 خرداد 1399
بازدید : 111
نویسنده : زینالی

شرایط مرخصی زایمان

  • مشغول به کار نبودن در ایام استراحت و عدم دریافت حقوق در آن مدت.
  • در زمان اعلام بارداری مشغول به کار باشد و یا در مرخصی استحقاقی باشد.
  • در دوران استراحت حقوقی برای او در نظر گرفته شود.
  • زایمان برای فرزند چهارم به بعد نباشد.

تاریخ : یک شنبه 18 خرداد 1399
بازدید : 122
نویسنده : زینالی

مزاحمت تلفنی چیست؟


مزاحمت تلفنی عبارت است از یک فعل عمدی آگاهانه که به محض کشف، ملاک مسئولیت کیفری مزاحم شناخته می‌شود و مرتکب طبق قانون باید پاسخگوی عمل ناشایست خود باشد. در اینگونه موارد مزاحم با استفاده از تلفن یا سایر وسایل مخابراتی، بدون جهت، ضمن اشغال خط تلفن متعلق به اشخاص حقیقی یا حقوقی، موجبات اذیت و آزار و سلب آسایش طرف دیگر را فراهم کند.
 مزاحمت‌های تلفنی به صور گوناگون صورت می‌گیرد:
1.سوت کشیدن، سکوت و سپس فوت کردن در گوشی بدون وقفه.
2.فحاشی و حرفای رکیک نثار مخاطب کردن و گاه خبرهای کذب و غیر واقعی به مخاطب دادن و تهمت های ناروا زدن که ممکن است عواقب وخیمی دربر داشته باشد.
3.دادن خبرهای کذب و تکان دهنده که بعضا باعث شوک آنی یا سنکوپ شدن آرامش خانواده ها را بر هم مخیزند ، غوغا برپا میکند و عزا و ماتم ایجاد می‌کند.


تاریخ : شنبه 17 خرداد 1399
بازدید : 106
نویسنده : زینالی

طریقه اقدام جهت تفکیک

در این خصوص شخص می بایست ابتدا به شهرداری منطقه ی ملک موردنظر خود مراجعه کرده و با ارائه سند مالکیت تقاضای نقشه تفکیکی نماید. سپس با مراجعه به دفتر اسناد رسمی به همراه سند مالکیت و نقشه تفکیکی درخواست تفکیک خود را مطرح نماید. دفتر اسناد رسمی پس از ثبت درخواست، درخواست را به اداره ثبتی که آن ملک در آن حوزه واقع شده است ارسال می کند .

اداره ثبت در وقت از قبل تعیین شده با مالک یا مالکین ملک، ملک را بررسی می کند و باتوجه به سند مالکیت و اوضاع و احوال ملک و همچنین املاک مجاور اقدام به تنظیم صورت جلسه می نمایید.

در صورت جلسه تعداد واحدها مساحت هر واحد و اگر ملک به صورت مشاع باشد سهم هریک از شرکا تعیین می شود.




تاریخ : سه شنبه 13 خرداد 1399
بازدید : 122
نویسنده : زینالی

 


تاریخ : دو شنبه 12 خرداد 1399
بازدید : 141
نویسنده : زینالی

مهلت و نمونه اعتراض به نظر کارشناس رسمی دادگستری ۹۹

در بسیاری از موارد ارجاع امر به کارشناس رسمی، اختلافی که میان اشخاص شکل گرفته است، ابعادی دارد که برای بررسی نیاز به تخصصی غیر از تخصص علم حقوق دارد و یا ممکن است بررسی آن امر بسیار زمان بر باشد. بعنوان مثال ممکن است نیاز باشد که اصالت امضا یا دست خطی از نظر خط شناسی، احراز گردد و یا سن یک بنا و میزان فرسودگی آن تعیین گردد و یا تعیین گردد که یک خودرو از نظر قیمت چه میزان آسیب دیده است و یا عملیات حسابداری برای دریافت نتیجه ای بر روی حساب های چهار سال جاری یک شرکت صورت گیرد.

 


تاریخ : یک شنبه 11 خرداد 1399
بازدید : 104
نویسنده : زینالی

در کنار معاملات ملکی، نقل و انتقال خودرو از رایج ترین و مهمترین معاملات مردم محسوب می گردد، لذا لازم است که هموطنان عزیز با ابعاد حقوقی این گونه معاملات آشنا گردند تا در این مسیر دچار خسارت نگردند.

پس از تنظیم قرارداد میان فروشنده و خریدار خودرو ، لازم است دو طرف به مراکز تعویض پلاک خودرو مراجعه نمایند و با ارائه اسناد و مدارک لازم، اقدام به فک پلاک قبلی خودرو و نصب پلاک جدید برای خریدار نمایند و پس از آن در یکی از دفاتر اسناد رسمی حضور یابند و نسبت به تنظیم سند رسمی اقدام نمایند.

فک پلاک خودرو یکی از مراحلی است که در انتقال خودرو انجام می‌شود و قوانین و ضوابط مخصوص به خود را دارد.

 


تاریخ : شنبه 10 خرداد 1399
بازدید : 144
نویسنده : زینالی

قرارداد پیمانکاری چیست و چه شرایطی دارد؟

قرارداد پیمانکاری، قراردادی است که طبق آن کارفرما، انجام عملی با شرایط مشخص و در مقابل وجه معین، در مدت مشخص را به شخص حقیقی یا حقوقی که پیمانکار نامیده می شود واگذار می نماید؛ موضوع قرارداد پیمانکاری نیز متعدد است، امکان دارد ایجاد ساختمان، حمل و نقل و یا تهیه و تدارک کالا باشد.

جهت تنظیم یک قرارداد پیمانکاری باید ابتدا طرفین قرارداد کاملاً دقیق تعیین شده و رابطه آنها با یکدیگر نیز کاملا بیان شود. سپس تبیین ماهیت خدمت موضوع قرارداد باید روشن گردد یعنی مفصلاً تشریح شود که کارفرما از پیمانکار چه انتظاراتی دارد. گاهی قرارداد عدم افشا اطلاعات «محرمانگی» نیز به قرارداد پیمانکاری ضمیمه می گردد. شرایط پرداخت و شرایط خاتمه قرارداد نیز در انتهای قرارداد اضافه می گردد.

 

 


تاریخ : پنج شنبه 8 خرداد 1399
بازدید : 117
نویسنده : زینالی

یکی از تکالیفی که به موجب قانون و شرع، از زمان عقد ازدواج بر عهده زن و مرد گذاشته شده، تمکین می باشد .

به عبارت دیگر، تمکین وظیفه ای است که بر عهده زوجین گذاشته شده است و این وظیفه حقی است برای طرف مقابل؛ اما ایفای این وظیفه، مطلق و بی حد و مرز نیست؛ بلکه در قانون و شرع مواردی برای مجاز بودن عدم تمکین از جانب زن بر شمرده شده است.

در این صورت، نمی توان زن را مجبور به این کار کرد و این عدم تمکین سبب از بین رفتن حق نفقه زن نخواهد شد.

بنابراین در این مقاله مواردی که زن مجاز به عدم تمکین است و به عبارتی از اجازه قانونی برای عدم تمکین برخوردار است را بیان می کنیم.  

 


تاریخ : چهار شنبه 7 خرداد 1399
بازدید : 123
نویسنده : زینالی

اعتراض به نظریه پزشکی قانونی و تعرفه خدمات ارائه شده توسط پزشک قانونی

عموم مردم با شنیدن کلمه پزشک قانونی به یاد جرم و جنایت و قتل و تشریح جسد می افتند که البته بخشی از وظایف پزشک قانونی چنین اقداماتی است ولیکن پزشک قانونی در موارد تعیین خسارات بدنی، صدور گواهی های سلامت روان و جسم، و حتی حضور در صحنه جرم، صالح به صدور نظریه می باشد که در واقع یکی از بازوان اجرائی محاکم دادگستری محسوب می شود.

برای مثال مادری که خواهان سقط جنین است و به دلیل اینکه مرتکب جنایت بر جنین نشود، در صورتی که بیم خطر تولد جنین بر حیات مادر یا وضعیت خاص جنین وجود داشته باشد، مادر می تواند در صورت ارجاع محکمه صالح به پزشک قانونی، نظر پزشک قانونی می تواند ادعای مادر را تأیید یا رد کند و یا اگر فردی در اثر سانحه رانندگی آسیب جسمانی ببیند، پزشک قانونی مرجع تعیین دقیق خسارات وارده به آسیب دیده می باشد. حال به تفکیک اعم خدمات پزشک قانونی تشریح خواهد شد؛

 


تاریخ : سه شنبه 6 خرداد 1399
بازدید : 116
نویسنده : زینالی

در نظام‌های حقوقی غربی به خصوص در آمریکا و انگلستان، تمامی اموال زوجین در هنگام طلاق نصف می‌شود و دراین میان تفاوتی بین دارایی‌های مرد و زن وجود ندارد؛ یعنی ممکن است شوهر در نتیجه طلاق، مالک نیمی از ثروت همسرش شود و یا برعکس! اما در نظام حقوقی اسلام، تنصیف دارایی تنها زمانی قابل پذیرش است که به صورت شرط ضمن عقد، بین طرفین قرارداد شده باشد وگرنه قابلیت اجرایی ندارد.




تاریخ : شنبه 3 خرداد 1399
بازدید : 95
نویسنده : زینالی

اصطلاحات ملکی رایج

مال

آنچه که دارای ارزش اقتصادی برای داد و ستد میباشد را مال میگویند.

مال منقول و غیر منقول

اموال منقول، اموال مادی هستند که قابل جابجایی از مکانی به مکان دیگر می باشند بدون آنکه به خود آن ها یا محل استقرار آنها آسیبی وارد شود مانند خودرو. ولی در مقابل، مال غیر منقول مالی است که جابجایی آن غیر ممکن است و سبب آسیب به خود آن مال یا محل استقرار آن می گردد.



:: برچسب‌ها: وکیل تاپ , ,
تاریخ : پنج شنبه 1 خرداد 1399
بازدید : 108
نویسنده : زینالی
دادگستری کل استان تهران در رابطه با ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی اطلاعیه صادر کرد.
به گزارش ایسنا متن این اطلاعیه به شرح زیر است:
حسب توافق حاصله میان دادگستری کل استان تهران و اداره کل بهزیستی در خصوص اجرای مفاد ماده ۲۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ از تاریخ ۱۳۹۷/۹/۱ بدینوسیله به اطلاع کلیه متقاضیان محترم طلاق توافقی می رساند؛ از تاریخ فوق، ثبت دادخواست طلاق توافقی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی؛ الزاماً با تسلیم گواهی عدم انصراف از طلاق، صادر شده از سوی مراکز مشاوره خانواده بهزیستی به دفاتر فوق الذکر میسر خواهد شد.
بر این اساس ضرورت دارد؛ متقاضیان محترم از دو طریق غیر حضوری و حضوری به شرح ذیل در این زمینه اقدامات لازم را معمول دارند.
 


:: برچسب‌ها: وکیل تاپ ,

به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر وکالت (بنیاد بین المللی حقوقی سنا) و آدرس lawsena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 13
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 5741
تعداد مطالب : 273
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com