دلیل ها و عامل های طلاق عاطفی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399
بازدید : 45
نویسنده : زینالی

انتخاب نامناسب: چنانچه بین زوجین تناسبی نباشد ایشان دچار مشکل خواهند شد و چون مشکلات را حل نمی کنند منجر به طلاق عاطفی می شود.

تفاوت های شدید فرهنگی: یکی از مهمترین مولفه ها در انتخاب درست همسر تفاهم فرهنگی است. نداشتن تفاهم فرهنگی منجر به اختلاف و طلاق عاطفی می شود. یکی دیگر از دلایل مهم طلاق عاطفی، اختلافات فرهنگی زوجین است. نوعی تفاوت ارزشی، که سبب تفاوت دو نفر می شود. اختلاف طبقاتی و فرهنگ و محیط متفاوتی که زن و مرد در آن رشد کرده اند. مثل شهری و روستایی بودن، معمولا تفاوت های فکری و معرفتی را رقم می زنند. چرا که فرهنگ نقش تعیین کننده ای در شکل گیری شخصیت افراد دارد. محیط رشد و تربیت، اعتقادات مذهبی، سنت ها، کودکی فرد، خانواده همه و همه تفاوت هایی را نشان می دهند که ممکن است سبب بروز طلاق خاموش شود.طلاق عاطفی

ناهماهنگی در نحوه خرج کردن و هزینه های اقتصادی: امروزه مسائل اقتصادی یکی از عوامل مهم مشاجرات خانوادگی و پیدایش طلاق است. اگرچه انتظارات درست و به جا در امور مالی و برآورده نشدن آن ها، از دلایل سرد شدن روابط زوجین و طلاق عاطفی، اما در بسیاری مواقع، خواسته های بی جا و توقعات بیش از توان همسر، نقش بسیار مهمی در بروز طلاق عاطفی و کاستن شعله های عشق در زندگی دارد.

ناهماهنگی در امور جنسی: مسایل جنسی خیلی اهمیت دارد و ناهماهنگی در این مساله منجر به طلاق عاطفی و جدایی زوجین می شود.

ازدواج تحمیلی: ازدواج اجباری یکی از دلایل سردی زوجین نسبت به هم است. افرادی که بدون علاقه باهم ازدواج می کنند نمی توانند باهم سازگاری داشته باشند و بدون علاقه وجود رابطه موفق و احساس سعادت میان ایشان بعید است.

ناهماهنگی بعد از ازدواج: گاهی دو نفر با علاقه و تناسب باهم ازدواج می کنند منتها پس از مدتی یکی از ایشان در زندگی پیشرفتهایی می کند و دو نفر نسبت به هم بی تناسب می شوند. در اینجا اگر طرف مقابل خود را به همسرش نرساند و در پر کردن این فاصله نکوشد همین امر ممکن است منجر به طلاق عاطفی شود.


بیشتر بخوانید: قوانین طلاق در کشور های مختلف



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دفتر وکالت (بنیاد بین المللی حقوقی سنا) و آدرس lawsena.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 82
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 619
بازدید کل : 6472
تعداد مطالب : 273
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

RSS

Powered By
loxblog.Com